Äpplen

Igår fick jag en hel kasse äpplen av en väns pappa. Heja! De har hittills blivit:
  • Ätna
  • Äppelkaka
  • Förvarade på balkongen
Ja, det kommer förhoppningsvis mera. Planerna jag har är:
  • Äppelmos
  • I bitar i gröt, med kanel och kardemumma och sötmandel
  • ???
Shit, det finns ju skitmycket saker att göra med äpplen! Men de sakerna verkar inte dyka upp i mitt huvud. Kanske är där redan fullt av alla äpplena.

Igår tänkte jag på lillbloggen här, när jag gjorde äppelkaka. Jag hade ordnat alla indredienserna prydligt på den nystädade köksbänken och var sådär pysselrusig som jag inte varit på länge (vårt hem har sett ut som kriget ett längre tag och preppy-peppet har varit därefter), och kände "Ah, jag ska göra en fotoserie som visar hur man gör denna grymma äppelkaka vars recept jag ärvt från tidigare generationer". Men det hände liksom inte. Taskigt ljus i köket, försvarar jag mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0